Wednesday, March 12, 2008

suara rakyat...

da 3 ari berlalu selepas full result PRU2008 diumumkan..

result kali ni mmg agak mengejutkan di mana BN iaitu parti pemerintah telah tewas mengejut di Selangor, Perak, Penang, dan Kedah di tangan opposition side..

bukan setakat tu je..result yg di luar jangkaan tersebut gak tempias di beberapa buah negeri lain..

contohnye..N9..tempat aku membesar..kawasan bandar Seremban secara majoriti telah di rampas oleh opposition side dari tangan BN..agak dissapointed gak ar coz kawasan aku mengundi iaitu Parlimen Rasah dan DUN Mambau dah jadi kubu DAP..nyesal lak aku tak mendaftar ari tu..

kat Melaka lak..kawasan tengah2 Bandaraya Melaka cam Kota Laksamana, Kesidang, Kota Melaka, dan Bandar Hilir jadi tempat DAP..tapi yg ni aku dah ley jangka dah..maklum ar kawasan majoriti Cina..

kat Johor..yg sebelum ni kubu kuat BN dgn kemenangan 100% time PRU2004..kehilangan 1 kerusi Parlimen dan 6 kerusi DUN di tangan the oppositions..

xtau di mana salahnye..sampai the whole Malaysia West Coast sume dah ditawan..

banyak gak suare2 sumbang yg aku dgr sejak 2 menjak nih..ade yg kecewa dan ade gak yg suka dengan kekalahan parti kerajaan ni..

bagi aku la..spt yg aku ckp td..mmg kecewa..tapi bila difikir secara positif..ini adalah suara rakyat..rakyat berhak menentukan syape yg patut jd leaders diowg..

ini gak 1 peluang untuk opposition membuktikan mereka boleh membentuk sesebuah kerajaan serta mengotakan janji2 mereka semasa berkempen ari tu..

bak kate Dato' Hishamuddin..kite tengok camne diowg nak perintah sesebuah negeri..mampukah diowg?

kita tunggu...

ke laaoootttt...

No comments: