Thursday, February 19, 2009

kisah sedih klasik seorang aku...

Tak tau camne nak mula?
Seperti yang kamu semua tau..aku dah single balik..
Pacat..kau dengar tak?aku..kawan kau..dah single balik beb!
Hahahaha!!!
Sangat cepat bukan?
Entahlah..aku pun tak tau la kenapa jalan cerita aku begini?
Kengkadang camne kuat pun kita berusaha..akhirnya..ape pun tak dapat..
Seperti kata-kata yang aku pernah dengar masa aku kecil dulu..
“apa yang kita hendakkan..itulah yang kita takkan dapat..”
Aku tak ingat aku dengar dari mana ayat tu..
Tapi bila difikir-fikirkan semula..dengan mengambil kira jalan cerita aku ni..ada signifikannya..
Ah..persetanlah dengan falsafah tah apa-apa tu semua..
Rasanya dah sampai masa aku bagitau kenapa aku direject..

Hah???aku?kena reject???
Ya!betul tu!!aku kena reject oleh si dia..
Dan situasi ini bukanlah kali pertama aku alami..
Dengan si dia je dah berapa kali kot..
Tapi..lepas tu kami baik balik..huhuhu..
Dan kali ini..dia betul-betul maksudkannya..
Walaupun kami masih berhubung..tetapi..bukan macam sebelum ni..
Rasanya tak lebih dari kawan kot..
Entahlah..

Baiklah..kita terus ke topic utama..
Kenapa ek?
Sebab aku jugaklah yang punya silap sampai dia pun dah tak nak bagi peluang lagi kat aku..
Walaupun sebenarnya bagi aku..silap aku takde lah besau benau..huhu..
Aku pada mulanya rasa ianya tak adil bagi aku..
Tapi bila aku fikirkan balik..
Memang silap aku…
Aku dah pun mintak maaf kat dia..dan berjanji takkan buat lagi..
Tapi semuanya dah terlambat..
Sebenarnya selepas malam kejadian yang hari aku buat silap kat dia tu..satu minggu lebih beb dia tak mau layan aku..
Sedih gak la aku..
Sampai merayu-rayu..
Dan cuba korang bayangkan betapa rendahnya aku letakkan diri aku masa tu semata-mata nak pujuk dia..
Aku memang betul-betul sayangkan dia..
Tapi seperti yang aku cakap tadi..semuanya dah terlambat..
Dia cakap..dia tak pernah menyayangi aku langsung selama ni..
Selama ni dia anggap aku hanya sebagai kawan sahaja..
Walaupun dia pernah cuba banyak kali untuk terima aku..tapi dia tak boleh..
Sehinggalah malam hari kejadian..
Sejak itu..dia terus tidak cuba lagi untuk menyayangi aku..
Tidak lagi cuba untuk menerima aku..
Walaupun aku merayu..memujuk..ia takkan dapat ubah lagi keputusannya..
Lagipun..dia pernah bagitau aku..yang ada orang lain yang cuba memenangi cinta dia sebelum aku..
Lebih menyakitkan..dia mengakui yang dia lebih selesa dengan lelaki itu..
Dan ketika itu aku sedar yang aku dah tak boleh buat apa-apa lagi..
Aku sangat keciwa…tahap gaban…

Walau bagaimanapun..aku takde lah frust menonggeng lama-lama sangat..
Kejap je..pastu aku dah agak ok sikit la..
Aku cuba untuk terima kenyataan yang aku dengan dia takde jodoh…
Aku cuba…
Selalunya kejap je aku lupa..
Tapi..entahlah..semakin aku cuba untuk melupakannya..semakin aku rindu padanya..
Nampaknya rasa sayang aku masih kuat padanya sampaikan aku tak boleh nak benci dia walaupun aku rasa tertipu dan terasa dipermainkannya..
Aku tak pernah salahkan dia..
Selama ini aku hanya menyalahkan diri aku sendiri..
Akulah punca utama yang menyebabkan semua ini berlaku..
Kalaulah..
Ah..sudahlah..benda dah jadi..
Tapi kenapa?
Kenapa aku masih lagi mengharap cinta darinya?

Takpe..
Aku cuba..
Cuba untuk tidak memikirkan tentangnya..
Walaupun pada hakikatnya..
Aku sayang..dan aku rindu dia…
Nampaknya..terpaksalah aku tipu diri sendiri tul tak?
Hahahahaha…

Aku cerita ni bukan untuk raih simpati dari korang..
Cuma ingin meluahkan sahaja..
Dan aku rasa lega dapat luahkannya..

-the end-

4 comments:

paCat said...

Igt lg aku pnah ckap kt ko aritu?

TEMAN TAPI MESRA ~


Haa, bile aku ckp aku xde gf ko xcya..

tgk cm aku..TEMAN TAPI MESRA suda..


sbb pe? sbb aku xnk jd cmni lefr..



xnk mebgharap dan memeberi harap



so, aku nasihat kn kt ko, klu da jd cmni, next time ko jgn mengharap..bkn nk sbelah mna2 pihak ke, tp just sekadar nasihat..



Aku btau ko skg nih, klu x declare atau chenta2 couple pn xpe, xsmestinye ko xkn kawen ngn die, kdg2 mcm ko ckp tu la..


YANG DIHARAPKAN tu la YANG XKAN DAPAT


so, aku sarankn ikut cm aku, hahaha...Chenta selepas kawen..



rilek kimi, aku pahyam, (wlaupun aku xtau ape cite pn) tp aku sntiasa doa the best kt kwan2 aku..


be hensem dude !!

Zulfahmi said...

mesti sebab kau tak suka Man U ni...

Hahaha...

Relex la Kimi...
anda tetap hensem


kena reject tu biasa la
aku pun dah berjuta kali kena reject
apa yang penting...
KERJASAMA

yeay~

Nadzrah said...

ko curang ea kimi??
huk2

Ha Kim-mi said...

hahaha..aku la plak yg curang..huhu..