Monday, February 9, 2009

tamatnya riwayat sebuah mimpi..

hari ini..aku telah kembali ke dunia sebenar..
selepas beberapa ketika aku "bermimpikan" sesuatu yang indah..
akhirnya..mimpi itu tamat begitu sahaja..
ya..walaupun ianya sekadar untuk seketika..sudah cukup..barangkali?
aku sebenarnya tidak mahu bangun dari mimpi itu..
ia tersangatlah indah..
hanya tuhan sahaja yang mengerti betapa indah mimpi itu..
aku terasa ingin selamanya diulit mimpi sedemikian..
namun aku sedar..ianya hanyalah fantasi..
khayalan semata-mata..
apa yang kekal adalah realiti..
yang tinggal..hanya realiti..
wahai bidadari di dalam mimpi..
walaupun cita-cita ku untuk memiliki mu tidak terlaksana..
aku mahu kau tahu..aku ikhlas mencintaimu..
walaupun semuanya hanya sekadar mimpi..
selamat tinggal wahai mimpi..
tatkala ini..hatiku sepi..
mengenang cinta yang tak pernah ku miliki..
cinta fantasi..
hanya wujud di dalam mimpi..

-the end-

No comments: