Tuesday, December 2, 2008

Hikayat Mat Jenin ingin menjadi Si Luncai

Kowang pnah tak syok sendiri?
Tipu la kalo kowang cakap tak pnah..
Aku?
Slalu je syok sendiri..
Hahaha..
Ntah la..aku pun pelik ngan diri aku ni..
Aku suka berangan..cam mat jenin..
Aku ada impian sendiri..tapi..kebanyakannye tak tercapai..
Sumenye sebab diri aku sendiri la..
Tak reti nak menilai sesuatu dengan baik..
Tak tau nak rebut peluang..
Malas..
Suka berangan je..
Aku tak tau la sampai bila aku nak jadi camni?
Aku ada ke kelebihan?
Aku tak tau..yang aku tau..kelebihan yang ada..selalunye akan jadi satu kelemahan aku..
Kelebihan aku mungkin banyak dipersiakan..dan selalu digunakan di tempat yang salah..dan pada waktu yang salah..
Aku pelik ngan diri aku sendiri..
Peluang yang muncul kat depan mata..selalu terlepas..sebab kelemahan aku sendiri..
Aku tak bijak..
Aku gopoh..tak reti besabar..
Tu la yang buat impian..menjadi angan-angan semata..
Aku tak mau jadi mat jenin, lebai malang, pak kaduk mahupun pak pandir..
Kalo buleh..cukup sekadar menjadi seperti si luncai..yang at least..tau menggunakan akalnya dengan baik..
Tapi camne?
Aku sekadar tak mau impian aku hanya tinggal angan-angan..

*ape la yang aku merepek ni?

5 comments:

Asmadiana Alias said...

dare to dream.....from dream we can create reality...=) good luck in finding one little 1...you still young, enjoy life...

( rinduuu! tak de sape datang kacau kat kedai....uuuwwwaaaaa! bila semua orang nak balik sini..!!!)

*sigh

Anonymous said...

emm..setuju ng cikyu..you still young,enjoy life..i noe u can do..

j-u-n-e said...

kimi... cheer up and be happy!

paCat said...

Kimi ~ aku pn salu gak syok sndri : pstu giler..hahahaha..!! Yela, da ashlee simpson salu ajak aku kua, cmner aku xgiler...ngahahah..!!



ape cer cuti?

Ha Kim-mi said...

camni la cuti aku cat..hehe..semalam aku mimpi aku da balik melaka..rindu seyh nak balik melaka..aku mimpi aku kaco akak jellybean..hahahaha..