Sunday, March 22, 2009

penyesalan dan pembalasan

aku sedang menghadap komputer ribaku..
menulis sesuatu di MS Word..
menulis tentang satu kenangan..
kenangan yang mengundang penyesalan di dalam hidup aku sehingga ke hari ini..
seperti yang diketahui oleh teman-teman rapatku..
aku mempunyai satu zaman gelap di mana..aku begitu..macam mana nak cakap?
mungkin boleh dikatakan "sangat jahat" kot..
entahlah..hanya Dia yang maha tahu..

DALILA
satu nama..yang pernah singgah di dalam hidup aku..
satu nama..yang pernah ku panggil sayang..
satu nama..yang benar..bukan rekaan..
dia wujud..
dengan perasaan yang suci..hanya untuk aku..
pada ketika itu..
cintanya hanya untukku..
kalau nak dibandingkan..antara aku dan dia..bak gagak dan merak..
dah tentulah aku gagak..dan dia merak..
dia cantik..berada..berpelajaran..bijak..
agak kontra sedikit denganku..
akan tetapi..dia sayang aku..
tanpa mengira siapakah aku pada waktu itu..

akan tetapi..dasar makhluk yang bernama manusia..
tamak!
tidak pernah puas dengan sesuatu..
bukan dia..
tetapi aku..
aku yang tamak..
pada waktu aku berpacaran dengan DALILA..dia bukanlah gadis pertama..
dia yang kedua..
gadis pertama ialah gadis yang telah berpacaran denganku sejak di setahun sebelum aku bertemu DALILA..
pada mulanya..memang..segalanya berjalan lancar..
DALILA tidak tahu langsung dia adalah yang kedua..
begitu juga dengan yang pertama..tidak tahu aku ada DALILA..

aku terlupa..Tuhan itu maha adil..
suatu hari..akhirnya tembelangku pecah..
bukan DALILA..
tetapi yang pertama dapat tahu aku curang oleh kawannya..
aku sangat bodoh masa itu..
kerana kononnya "cinta sejati" antara aku dan yang pertama..
kerana aku tak mahu kehilangan pertama..yang telah lama bersamaku..
aku mengambil keputusan memutuskan perhubunganku dengan DALILA tanpa berfikir panjang..
dengan hanya satu panggilan di telefon...
kejamnya aku..
jahatnya aku..

bila dikenang balik..
tak sangka sekejam itu telah aku lakukan terhadap seorang gadis yang ikhlas mencintai aku..menyayangi aku..
kalian yang sedang membaca..
mesti kalian sedang menyumpah-seranah aku kan?
selepas membaca tulisan ku ini..
sumpahlah aku..
cacilah aku..
aku layak menerimanya..
sampai sekarang aku menyesal kerana melepaskan DALILA..
aku rasa sangat berdosa kepadanya..
adakah dia telah memaafkan aku?

and for your all information..
after a month..that tragedy happened..
the first left me..for other guy..
very ironic isn't it?
yeah..God show me what happen if we breakin' somebody's heart..
i deserved it..
the disappointment..
the frustration..
the suffocation..
i deserved all of that...

aku rasa..sampai sekarang pun aku masih merasa balasan itu..
DALILA..adakah awak masih membenci saya?
DAL...I'M REALLY SORRY..I'M SUCH A JERK!!!
PLEASE FORGIVE ME...

kalau aku boleh patah balik masa..
aku nak kembali ke waktu itu..
waktu di mana aku masih bersama DALILA..
untuk apa?
untuk tidak melukakannya...
untuk membalas kasih dan sayangnya...
untuk menebus segala kekejaman yang telah aku lakukan pada DALILA..
tapi sayang...itu semua hanya "kalau"...
benda dah jadi...
aku dah tak boleh buat apa..
cuma meneruskan hidup..
disamping..penyesalan yang tidakku tahu sampai bila?

maafkan saya DALILA...

P/S : moral of the story..guys, don't be jerk like me..like i used to do before..the dark side of me..owh..and don't worry girls..i'm a better person now..i will love you much better than you do..try me ;)

4 comments:

Anonymous said...

padan muka awk!

Jehan Soraya said...

mcm familiar la citer ni...hahahaha...everythg happens for a reason rite. and now because of that, you have learnt a lesson. so....hmmm....saya sedih mengenangkan nasib dalila.tapi xpe.saya berbangga sebab kamu lebih matang skrg dan berani mengaku kesalahan sendiri.
selamat bersinar *wink*

paCat said...

Lesson of the year ~

Nadzrah said...

tu la ko...
tamak sgt
wuwuwuw~~
sabo je la yek.
p la kejar dal tu balik
mn taw, dier da maafkan ko