Monday, July 13, 2009

skuad wonderpet..menyelamatkan budak cramp.. - episode 1

ari jumaat aku pulang ke melaka dengan tujuan untuk berjumpa advisor..
tapi aku bukan la nak citer pasal tu..
aku nak cerita pasal lain..

aku balik ke melaka dengan menaiki motosikal..
dan aku kena gerak pagi sebab ari jumaat..faham-faham je la..
perjalanan di atas highway yang sangat lama dan membosankan..
aku melalak sowang-sowang kat atas moto tu untuk ilangkan ngantuk dan kebosanan..

dipendekkan cerita, pas jumpe advisor petang tu ku rehat di rumah pali sambil membaca komik online di laman web onemanga..
tajuk komik tersebut ialah SUZUKA..sangat menarik jalan ceritanya..
malamnya aku telah plan ngan pali and pisha nak gi karok kat MP..
dari kubu, kami bertiga berjalan kaki ke MP..melalui jonker walk..
sangat best..rindu aku kat melaka..hahahaha..
kami berkarok selama sejam..
cukup la tu..tu pun suara da serak..
kami pulang melalui jalan yang sama..
memasing lapar, dan kami ke restoran alif di kubu untuk makan..
aku minum je..
kebetulan alvin turut berada di restoran tersebut..
bukan makan..melantak!
hahahahaha!!!

suddenly pisha mendapat call dari hausmatenya..
**************** - tah hape yang dia cakap tah..
pas pisha hang up phone..
"zila, kaki dia cramp..dia tengah drive..skang dia kat jalan nak gi giant.."
"la..habis tu mana matt??" tanya aku.
"dia gaduh ngan matt.." jawab pisha
"dah tu..call la.." aku mengarah..
pisha pun call la matt..namun tidak berjawab..atau lebih tepat lagi, telefon bimbitnya ditutup..
aku, pali dan alvin saling berpandangan..
"so, camne?" aku bersuara..
"apa kata suruh si zila tu bawak pelan-pelan and pasang hazard light" cadang alvin..
pisha pun call balik zila..dia menyuruh zila membuat seperti yang alvin dan pali cadangkan..
pastu..kami sume meneruskan makan dan minum..
tapi aku tak sedap hati..
da la jalan nak gi giant tu agak lengang..
da pukul 12 lebih da ni..
aku pun mengambil keputusan untuk melihat si zila..
aku lantas pulang ke apartmen kubu yang terletak di belakang restoran tersebut untuk mengambil halmet..moto ada kat bawah..
aku start moto dan terus menuju ke destinasi...

penat...to be continued....

No comments: