Monday, June 21, 2010

the differences



tadi masa aku tengah makan pagi kat ruang dining rumah aku..
sambil tu aku dengar la radio..
pada masa tu orang kat radio tu tengah berbincang satu topik..
agak menarik jugak la topik ni bagi aku..

topik yang dibincangkan ialah.."perbezaan perempuan zaman dahulu dengan zaman ini"
macam-macam jugak la pendapat yang diberikan oleh pendengar stesen radio tersebut..
antara perbezaan perempuan zaman dulu ngan zaman sekarang (pendapat dari pendengar)..

-perempuan dulu lebih sopan dari perempuan zaman sekarang..perempuan zaman sekarang ramai yang gedik~

-perempuan zaman dulu pakaian besar-besar dan labuh-labuh..sampai tak tau perempuan tu gemuk ke..kurus ke...perempuan zaman sekarang pulak..pakai baju kecik-kecik..ada tu tak cukup kain pulak..sampai terjojol sana..terjojol sini~ (aku tergelak bile dj radio tu sebut part ni~) xp

-perempuan zaman sekarang yang baiknya kebanyakannya educated!tak payah suruh menelaah buku pun..diowang sendiri yang suka rela menghadap buku..siap sengih sorang-sorang pulak tu!buku ape yang diowang hadap?buku ape lagi kalau bukan "muka buku"!

statement di atas..diingatkan sekali lagi..ialah pendapat para pendengar stesen radio terbabit..
bukan aku yang cakap haa~
tapi bila diekstrak balik statement di atas..memang ade betulnye~
so..apa pendapat korang pulak?
boys..girls..berikan pendapat anda pula~ ^^


9 comments:

Unknown said...

isu hangat...tak nak komen.laki pun pe kurangnya...laki dulu sume bertanggungjawab..lelaki skng lepas tgn...lelaki dulu hormat org tua...nak kuar ngn anak dara org..mtk izin..lelaki skng men belasah je bwk anak dara org.dan byk lagi la..so laki ke pompuan ke sume sama je..sume berubah sbb kan faktor keadaan sekeliling dan peredaran zaman...huhuh..peace!

Ha Kim-mi said...

owh..u got point there~ ^^

Zulfahmi said...

perempuan zaman dulu pakai skirt pendek...

perempuan zaman sekarang pakai skirt mini...

Ha Kim-mi said...

hahahaha!!!
pendek dan mini~
nice one pami!

syndrome of roXstar said...

huhu~

my fav song there!! haru-haru ^_^

sama je zaman dulu dan sekarang.

dulu hot pants,now short pants!

cuma zaman dulu walaupun sexy mexy tapi still ada adab lagi,zaman sekarang dari kecil dah biadap.

`V`

Ha Kim-mi said...

yup..haru2..also one of my favs!!
but i like snsd's chocolate luv!
huhuhu..aku pun da gile korea gak nih!

dari kecil da biadap eh??
betul3~
dak2 skang..
pompuan dan laki..
lebih kurang jek biadap..
tapi tak semua la..
sesetengah..

Ha Kim-mi said...

btw zaza..
ko dulu skolah bukit mewah kan?
mase zaman ko skolah dulu dak2 prangai cane?
o.k ke k.o?

syndrome of roXstar said...

yup yup!

my school oh..
previously b4 gettin in im in 90's lah,,sekolah tuh sekolah samseng..gadoh dah mcm young&dangerous oHH..mostly chinese kan?

during my time,ohh sangat ok..only the class2 yg hujung2 tuh je hampeh..hehhe

so, amacam plak zaman ko?
hahaha,budak terlebih bijak nak ajar cekgu ke?

Ha Kim-mi said...

same jek..ada yg ok..ade yg setan..
sangat menguji kesabaran betul budak2 ni..
especially dak2 cina boys yg bajet diowang tu taiko kat skolah..
sib bek la aku cekgu..kalo tak da besepai gigi mereka aku terajang..(eleh..macam aku kuat kan?)
hahahaha..aku tensen!!! (0o0)