Tuesday, June 8, 2010

suatu masa yang lalu~



mak dan ayah sedang melihat-lihat foto-foto lama di dalam bekas foto..
dekat rumah ni memang kami tak simpan foto di dalam album..
sebab asyik terburai je album-album tu semua..
jadi kami sekeluarga campak je foto-foto semua kat dalam satu bekas biskut munchy's..

owh..sambung balik tadi..
sambil melihat-lihat foto yang lama-lama..
mak dan ayah sambil tu berbual mengenai setiap foto yang dilihat..
setiap foto ada ceritanya..
ketika itu ayah sedang melihat fotonya semasa muda..dalam tahun 70'an camtu..
masa tu ayah masih muda..belum lagi berkahwin dengan mak..
rambut ayah masa tu macam Hail Amir..70's la katakan..
ayah aktif main sepak takraw..
ayah cuba mengingat balik nama seorang demi seorang rakan sepasukannya di dalam foto itu..
ternyata ingatan ayah masih jelas..
ayah tengok lagi foto tu..
masa tu ayah sedang memakai sweater berwarna biru belang dengan seluar pendek..
ayah teringat sesuatu kenangan yang bersangkut paut dengan sweater tu..

ayah: teringat masa si angah kecik dulu..
mak: kenapa, bang?
ayah: tak, ingat lagi si angah gunting habis semua kolar baju abang termasuk sweater yang kat dalam gambar ni?
mak: la..ye ke?saya tak ingat pun..
ayah: ada..bila abang tanya tau si angah jawab apa?
mak: apanye?
ayah: ultraman suruh gunting!
mak: hah? (mak ketawa..) habis tu abang marah dia ke?
ayah: tak jadi abang nak marah..last-last..sekarang ni dia pulak pakai sweater tu.....

cerita ni di ceritakan oleh mak aku siang tadi..
aku olahkan balik kat dalam post ni..
masa aku dengar cerita ni..serious beb aku tak ingat aku dah gunting kolar baju-baju bapak aku masa kecik dulu..
aku ketawa...
huhuhu..memang betul..sekarang aku pulak yang pakai sweater tu..
patutlah ada kesan jahitan kat kolar sweater tu..
aku masa pakai tertanya-tanya jugak apa sebab kolar sweater tu berjahit..
rupanya aku punya angkara..tak sangka~ xp
ultraman suruh eyh?
adoyai...


3 comments:

theblogaboutsomething said...

nnt cara ko tukar jd ultraman dgn pakai sweater then jerit BERTUKAR!!!!

Anonymous said...

sah,ko mmg nakal time kecik2 dulu kimi..so,terima jela hakikat tue..ahaks!~

syndrome of roXstar said...

hahahaha!

terbaek!