Sunday, June 6, 2010

lagenda budak-budak



hari Jumaat yang lepas..
aku bersama beberapa orang rakan telah pergi menonton wayang..
movie yang diadaptasi dari sebuah novel..
bukan Lord of The Rings..
bukan sambungan Twilight dan New Moon..
mahupun Harry Potter..
ini movie made in Malaysia beb...
LAGENDA BUDAK SETAN karya Ahadiat Akashah..

aku tak pernah lagi baca novel LBS ni..
tapi aku pernah baca novel lain yang sebumbung dengan novel LBS ni..
walau bagaimanapun..lepas menonton filem LBS itu..membuatkan aku mahu membaca novel berkenaan kerana cerita yang dipaparkan dalam filem tersebut tak lah se-detail cerita di dalam novel..bak kata member aku yang dah baca novel LBS itulah..

well..aku syorkan korang sume tengok filem LBS nih..
walaupun bagi aku plotnya agak rushing..
cerita yang disampaikan agak menyentuh kalbu..(cheeewahh!)
lakonan Lisa Surihani yang bagus..(i really love her!)
dan Que Haidar..rase nak tumbuk je muka mamat tu..(sebab lakonannya sebagai Azmi berkesan..jangan salah paham~ xp)
kalau tak puas tengok filem..baca novelnya pula..
sediakan tisu semasa membaca..xp

sokonglah industri filem dan novel tempatan..
kalau bukan kita yang menyokongnya..siapa lagi?
orang Bangla?orang Nepal?orang Singapore?
jangan harap~


No comments: