Monday, January 19, 2009

dislocated..satu pengalaman baru..

petang tadi..baru je nak beraksi sebagai penjaga gol futsal..
siap turun ke gelanggang dengan memakai sarung tangan lagi..
sedang bermain sepak-menyepak bola..
PRAK!!!
perghh..sakit siak tangan aku..
aku salah tangkap ketika satu bola deras ditujukan kepada aku..
sakit!
aku ingat terseliuh je..
ceram suruh aku tanggalkan sarung tangan..
nah..ambik kau!jari kelingking aku da jadi lain bentuknya..senget..dan pelik..
aku bergegas ke klinik kolej untuk mendapatkan rawatan..
sambil aku tunjukkan tangan aku kepada pegawai kesihatan yang bertugas, aku cakap.."encik..patah..jari..saya.."
masa tu ade la 2 siswi sedang mendapatkan rawatan..terkejut mereka melihat jari aku yang pelik..
jariku dibalut dan pegawai kesihatan menasihatkan aku supaya segera ke hospital untuk mendapatkan rawatan susulan..
lebih kurang pukul 7 petang aku dibawa ke hospital menaiki van uitm ditemani oleh shark..
masa pegawai kesihatan tu balut jari aku..rasa sakit bukan kepalang..menangis beb gua kejap..
sampai je hospital..dipendekkan cerita..doktor memberitahu yang jari aku tak patah..cuma "dislocated" je..dia akan panggil pakar untuk buat CMR pada jari aku..(akupun kurang pasti CMR tu ape..tapi yang aku tau..dia nak betulkan balik jari aku ke tempat asal..)
aduh..ni yang aku cuak ni..mesti sakit..
masa aku tunggu nak wat CMR tu..aku tunggu di dalam wad kecemasan kalo tak silap..
peh..cam-cam jenis kecelakaan yang aku tengokkat situ..
ade yang eksiden..budak sekolah patah kaki la..cam-cam la..
gerun gak la tengok..sian kat diorang..aku bersyukur sebab aku ni kira "minor injury" je..
masa CMR dibuat..akumintak brader tu letak bius kat jari aku sebab aku ni memang tak tahan sakit..ade lak yang meraung jap gi kang..
pas letak bius..dia borak-borak ngan aku..prak..da betul balik jari aku..kali ni aku da boleh gerak-gerakkan jari aku..tapi stil nampak pelik gak la..haha..
sekali lagi jari aku dibalut..
seminggu doktor tu cakap takleh bukak balutan tu sebab untuk mengelakkan dia "dislocated" lagi..
lagi satu..aku dapat MC seminggu beb!
hahaha...
so..itulah pengalaman aku dapat "dislocated finger"..
tak pasal-pasal je da jadi "disable"..






11 comments:

Anonymous said...

sangat ngeri dan CACAT!!
nnt i massage gne iron k..buwek!
pasal MC u tu,pas kat i je..huhu

Ha Kim-mi said...

kejam betul...huhuhu

paCat said...

Adehh ~ aku yg bca ni pn da ngilu...

Ha Kim-mi said...

aku yg kena nigi ngilu....wuuu..

Zulfahmi said...

Agak seram tengok gambar x ray tersebut
Macam dah tercabut jari kau...

Anonymous said...

saya harap ianya tercabut,bukan dislocated..hahahaha

Asmadiana Alias said...

...................
(speechless....)

get well soon okay...walaupun mc seminggu, lwatan ke jellybeans adalah wajib!

Zulfahmi said...

Kak Nana bagi panadol free
:-)

Ha Kim-mi said...

ala cian..
ninja da dmam..

Asmadiana Alias said...

kamu ni ninja, datang kedai hari2 tapi tak beli panadol pung..duk beli nail clipper tu je lah...haihh...

Zulfahmi said...

Last sem orang datang kedai nak beli Panadol Actifast... Takde jual pun...