Wednesday, November 12, 2008

ape kejadah?

menghitung hari..minit dan saat sebelum paper last..
13th nov..global marketing nyer paper..

tak tau nak mula kat ne?
lebih kurang 10 hari free menanti paper terakhir..
sebelum tu bukan main gi plan camne nak abiskan 10 hari sebelum paper akhir menjelang..
tapi..kita hanya plan..Tuhan yang tentukan..
plan aku yang aku telah wat sejak 2hb ari tu ke laut sama sekali..
bermula dengan dinner kat hotel legacy 5hb..
seterusnya peristiwa rusaknye laptop hak milik kerajaan ku..
kehilangan pendrive keramat ku..
kepulangan ku ke seremban pada hari semalam..
dan bahana study di ruang lepak kat bawah kolej..
sangat ironi..
aku tak wat langsung contigency plan..
kan tak pasal-pasal je da ke laut sume??

takpe lah..
aku redha je ar dengan ketentuan Tuhan..

tapi..
aku ngah serabut lagi ni sebenarnye..
laptop hak milik kerajaan da betul-betul da tak boleh diselamatkan..
terpaksa gak la aku gitau bapak aku..
alter cikit citer..kalo aku gitau sebab sebenar kang..aku mampus!!!
bukan tu je wat aku serabut..
aku telahpun menjual kasut bowling keramatku kepada Matt..
rm40 je aku jual..tapi malangnye aku sempat guna rm20 je..rm20 gi lesap tah ke mana??
aku memang marah betul la kat diri aku..letak duit tu tah mana-mana??
aku memang careless...
tapi nyesal pun tak guna..
aku redha je..(lagi)

tapi..(lagi?)
dalam kala malang menimpa..ade gak hikmahnye..
pendrive keramat ku t'lah ditemui semula..
tima kacih kepada pihak pemulang..aku terhutang budi pada kamu..


jap..jap..
sok paper akhir..
tapi aku still tak study gi..
paper kul 9 pagi tau..
skali lagi aku rase nak marah diriku ini..

"ape kejadah ko surfing lagi ni mangkuk!!!
gi study!!!!!!!"


teriak aku kepada aku..

aku menjawab.."baik la...."

p/s: happy belated birthday to Matt..semoga kasut bowling tu jadi hadiah bermakna walaupun ko kena bayar gak..hahahahahaha!!!!

2 comments:

paCat said...

Hahahaha ~ haram : ade plak eyh besday gift kena bayar? alahai ~

Ridhwan A. said...

heheh... blaja la!!!!!!! ;-p