Monday, November 17, 2008

kisah sebuah air tin...

aku tak buleh tido..
hmm..mengalahkan bebudak ni nak exam lak p
agi karang..
ne tak nye..diowang ley lak sedap tido..aku tekulat-kulat sengsowang..
tetiba time tak ley tido ni..aku teringat kesah masa memuda dulu..hahaha..masa aku join Karisma masa pat 1 le..tahun 2006..mase tu Penang jadi host..
agak seronok gak la time tu..
first time aku menyertai sukan peringkat yang agak tinggi..kalo tak sebelum ni paling tinggi pun peringkat daerah Seremban Timur..time sekola lee..ahaks!!
dan..peristiwa yang aku tak ley lupa.....

**wink**

masa tu kalo tak silap..hari ke-3 Karisma berlangsung..baru lepas abis acara aku dan teammate ku..
kejadian ini berlaku di kolej penempatan siswa a.k.a perkampungan atlit di Kamus Penang..
aku sedang melepak-lepak sambil berborak dengan teammate ku iaitu Che We, Alop, dan Sebat..
fyi..antara sume tu aku yang paling junior dan paling haruk..Che We pula yang paling oldest merangkap ketua pasukan kami..
dan pada masa itu gak aku adalah seorang yang sangat heavy smoker..dalam team aku tu Alop sowang je bukan smoker..

nak dijadikan citer..masa tu Che We sambil borak..dia minum air RedBull dalam tin..(murah je sebab ada offer beli satu pack 6 tin..price dia RM 6.00 aje..)..
aku pulak sedang mengasapkan diriku dengan sebatang rokok Winston berperisa mild(kotak merah!)..
borak nyer borak..time tu takde ashtray..aku buang habuk rokok tu dalam tin RedBull yang telah KOSONG..
aku duduk di sebelah Che We yang juga sedang berasap sambil meminum air RedBull itu tadi..
aku letak tin a.k.a ashtray tadi kat sebelah kanan aku..
Che We pula meletakkan air RedBull itu tadi di sebelah kirinya..
dan pada waktu tersebut..kedua-dua tin tersebut terletak di tengah-tengah antara aku dan Che We..
ngah leka-leka berborak..aku pun capai la tin ashtray nak buang habuk rokok ku tadi..tetiba Che We, Alop, dan Sebat yang tadi sedang leka berborak..senyap..dan tersedar semua mata memandang ke arah aku..aku jadi pelik..aku tanya.."Kenape?"
Alop hanya menunjuk tin yang dipegang oleh aku..
aku tengok tin.."alamak!!!"..aku lantas memandang Che We disebelah..buntang matanya melihat aku dan sambil berkata.."mangkuk nye budak!!"
Sebat ngan Alop dah tergelak-gelak..
rupe-rupenye tin yang kusangkakan ashtray tadi sebenanye ialah air RedBull Che We yang masih penuh gi..
patut la berat semacam tin tu..hahahaha..
siot..tak pasal-pasal kena ketuk ngan Che We..hahaha..

bila ingat-ingat balik kejadian tersebut..aku mesti gelak sengsowang..

p/s: moralnya di sini..jangan minum air tin masa kawan anda di sebelah sedang berasap dan takde ashtay..nanti air tin anda jadi mangse.....huhu.. ;P


ni la teammate aku masa Karisma 2006

2 comments:

Zulfahmi said...

tin tin sedunia telah menjadi mangsa penyalahgunaan perokok2

:p

Ha Kim-mi said...

e'eh..sebenarnye bkn pnyalahgunaan la..multipurpose(btul ke aku eja?) use sbnanye..huhuhu