Tuesday, June 16, 2009

memori kotak coklat..

ari sabtu ari tu..
pas je wat 2 jam motor kat Inmaju..
aku ingat nak gi gegau umah member aku Amizuan kat Kg. Panchor..
agak jauh gak la dari Inmaju tu nak gi Kg. Panchor tu sebab kampung tersebut terletak di hulu bandar Seremban..jalan menuju ke Ulu Bendul atau Pilah..
aku call mamat Am tu ingat nak gitaw aku nak datang..
malangnya dia da tukar nombor dan nombor lama dia tu dapat kat owang laen lak..
siot tul nyer Am..
aku pun berani mati la gamble je ke rumahnya..

malang lagi aku sebab sampai-sampai je dia takde kat umah..hampeh..
hahahahaha..padan muka aku..
tapi best gak sebab dalam perjalanan aku ke rumah Am tu aku lalu sekolah lama aku kat Ampangan..
teringat masa cintan-cintan monyet dulu..
masa bodo-bodo dulu..

lepas aku ke rumah Am..aku ingat nak balik je terus..
tapi..sebelum aku sampai pekan Ampangan..aku masuk jalan dalam yang dulu pernah aku lalui
masa zaman sekolah dulu..
jalan di mana aku slalu teman awek balik la kononnye time tu..
huhu..saat bahagia la katekan..
umah ex-gf aku dekat situ-situ gak..
aku pun balik sekolah naik bas..
tiap-tiap ari aku teman ex-gf yang time tu gf aku la balik umah..
sambil aku bawa motor secara slow mow..
aku akhirnya menghampiri gerai nasi lemak mak ex-gf aku..
berdebau-debau..
nak berenti tegur ke tak nak?
aku tak berenti..
aku terus je..
pastu aku pikir-pikir balik..watpe lak aku nak neves-neves ni?jumpe je la..bukan ape pun..
aku pun patah la balik..
jumpa la ex-mak mentua and ex-kakak ipar aku konon-kononnye satu ketika dahulu..

dipendekkan citer..
aku borak kejap je ngan diorang sebab ari pun nak ujan..
tapi aku agak gembira sebab diowang layan aku ngan baik..
abah(bapak ex-gf aku) xde masa tu..
mak(emak ex-gf aku) ngan kak ja(kakak ex-gf aku) je ada kat gerai tu..
mak ngan kak ja cite la perkembangan baru diowang sekeluarga..
kak ja nak bertunang 2 Ogos ni..dia jemput aku..
aku iyakan je tanpa janji apa-apa..
kak ani(kakak sulung ex-gf aku) da kawin..
dik na..or ex-gf aku..da bertunang bulan 3 ari tu..

owh..aku tak terkejut mendengarnya..
aku dah boleh agak sebenarnya..
dan aku tak rasa apa-apa pun..
maybe kesakitan aku ditinggalkan dia dulu dah pulih..
betul cakap nadzrah..time will heal bebeh!

aku selepas itu pun pulang sebab hari makin mega mandom..

malam tu..
aku amik kotak coklat yang tersimpan segala kenangan aku ngan Aina..
dan aku bakar sumenya..
that's the end of it.....
da lama da abis..tapi sebagai simbolik..atau ritual je..
gipun nyemak je sume tu kat rumah aku..hahahaha..
aku da ada hidup aku sendiri......



1 comment:

Nadzrah said...

saya nampak nama saya dlm entry ini..
eheheh...
sy x pernah cinta monyet~
hu..
betapa x hawt nyer saya waktu sekolah dlu
haha