Monday, June 29, 2009

satu permulaan baru..25 jun 2009 -part 1

tanggal 25 jun..around pukul 8.37pm..
aku call dia..saje nak dengar suara...
suara yang ku rindu..

aku sebenanye tak ingat ape yang kami bualkan..
namun di penghujung sebelum aku melatakkan telefon..
aku ingat sikit yang dia sound aku..
"kalo keluar ngan u bosan..u asyik nak lama2 jumpa i..padahal tak buat ape2 pun,"
aku senyap je..tak tau nak cakap pe..
pastu..aku pun cakap.."sowie la..next time i plan btul2 bila nak ajak u kuar k?ok la..i nak gi makan.."
"hah..merajuk la tu.."
"ne de i merajuk..."
"bla..sikit2 nak merajuk.."
"ala..kalo i merajuk pun..u bukannye kesah..tul tak?"
"aah..hahaha..i memang tak kesah pun.."
aku diam lagi..terkedu dengar jawapn dia..padan muka aku..
"u..kalo i merajuk..u pujuk i tak?"
"mesti la i pujuk.."
"kenapa pulak?"
"sebab i sayangkan u!" jawabku dengan kondifen...
dia diam seketika..dan bersuara.."kalo u sayang i..jum la couple.."
aku terdiam..biar betul minah ni..
selama ni aku usha2 bukan main susah betul..
last2 dia gak yang ajak aku couple?
pelik...
aku tergelak..senyap..dan tergelak balik..
cam tak caye ape yang aku dengar dari mulutnya tadi..
"betul ke ni?"
"betul la.."
aku senyap gi..
still terkejut...
"b...bo...boleh..." tu je yang mampu aku cakap..
"em..ok!"
"jadi..skang ni..u gf i?"
"u-huh"
"i bf u?"
"iye.."
"thanks u..."
dia diam..

aku tak tau nak cakap pe gi pastu..
aku pun letak phone dengan alasan..aku nak call abul..
pastu..aku tak call pun abul..
aku baring di atas katil..dengan bercampur-baur..
suka..terkejut..cam tak caye..pelik..semua pun ada..
apa kesudahannya nanti?
aku ragu2....

3 comments:

paCat said...

kesudahannya, kimi berchinte lagi.yeah !!

Ha Kim-mi said...

lum gi cat..
cite x abis gi..
xde hepi ending de kat sini...

n.ainismail said...

what happen..?
kapel ke??
sowi menyibuk jap,,
cite agk interesting..