Tuesday, June 2, 2009

praktikal - ianya bermula...

hari ni hari kedua aku praktikal..
aku menempatkan diriku sebagai pelajar praktikal di USIM..
USIM tu ialah Universiti Sains Islam Malaysia dan ianya terletak di Nilai, Negeri Sembilan..
aku berulang sahaja dari rumah aku di Seremban..
tak jauh..28km je..ada la lebih kurang 30 minit tempoh perjalanan..
dan aku jadi rider..sib baik aku tak pakai scrambler..kalo tak mesti macam gila-gila rumaja..huhuhu..

aku agak neves pada hari pertama..semalam la tu..
aku membayangkan yang akan berlaku beberapa kesulitan yang tak dapat dielakkan..
namun begitu..sangkaan aku meleset sama sekali..
USIM..best..dan best..
kedatangan aku disambut mesra oleh semua staf unit pengurusan kualiti (upk) dari jabatan canselori..tempat aku ditempatkan..
ada tiga orang je staf upk ni..encik din sebagai supervisor aku..kak yana dan kak jannah atau lebih senang yang dipanggil kak jane yang agak gile-gile..
ada la staf-staf lain gak..dan diorang agak peramah..
diz place also quite huge..
oh ye..encik din gak perkenalkan kepada big bos department kami iaitu prof. dr. mohammad hj. alias..
he also a kind to us..
aku kat upk ni tak keseorangan..cik yusnida atau aku panggil yus je iaitu classmate aku last sem kat uitm turut ditempatkan di upk ni..

first day je kami dah attend meeting pasukan promosi 5s..
aku dan yus secara tak langsung menjadi sebahagian daripada pasukan tersebut..
meeting tu ok..tapi aku agak mengantuk sebab semalam aku tido lambat..neves nyer pasal..huhuhu..
meeting tu agak lama..dari lepas lunch sampai la kul lima..time balik..
pastu sambil meeting..kitorang dapat makan lagi..sangat kasual..menarik!

aku semalam balik lambat sikit sebab setelah beberapa lama..ujan gak negeri sembilan ni..
terpaksa la aku redah hujan pulang..
moto cuma ku bawa 60km/j..biar lambat asal selamat..

ari ni agak banyak kerja..takde la banyak sangat sebenarnya..
sok nak kena jaga seminar..
tak bosan la aku tanpa kerja..
i'm looking foward for the next tasks!

by the way..
gud luck to all my friend yang praktikal gak!!
may Allah bless you all!!!

p/s: aku menghadapi masalah untuk meng'upload' gambar kerana hp takley nak connect kat laptop..sowie la kalo post aku bosan tak bergambar..neway..thanks for reading..luv y'all!!!

No comments: